Ryhdy vaikuttajaksi

20.4.2012

TSL:n Lahden Seudun opintojärjestön ja Lahden sos. dem. Kunnallisjärjestön yhteistyössä Lahden Demari-salilla 18.4.2012 käynnistynyt Ryhdy vaikuttajaksi 2012 luentosarjan avaus oli suosittu.

Puheejohtaja Vesa Tuominen 20.4.2012: Itse päällekkäisyyksien takia myöhässä tulleena jäi kaupungin valtuutettujen sanoma kuulematta. Mutta ole aivan varma, että kuulijakunta oli tyytyväinen puolueen sanomaan näin kunnallisvaalejakin ajatellen.

Se mikä oli todella positiivista nähdä, oli se nuorten joukko joita oli paikalla, ja taisipa jokunen jopa liittyä puolueen jäseneksi. Demareissa myös nuorten ääni pitää kuulua, ja saada heitä osallistumaan puolueen toimintaan. Siitä suuresta vastuun kantamisesta on hyvä esimerkki kaupungin valtuutetun Eero Vainion asettuminen demaripuolueen varapuheenjohtaja kisaan. Haaste on kova kun katsoo sitä joukkoa keitä sielä tällä hetkellä on. Meidän lahtelaisten demareiden pitää antaa täysi tuki Eerolle, että hän myös menestyisi kisassa.

Erityiskiitoksen annan Ty:n nuorisosihteeri Sara Etolalle ja opintosihteeri Esko Sutelle. Paljon
heidän ansiotaan on, että yhteiskunnallisen vaikuttamisen areenalla oli yli 30 osallistujaa mukana. Tästä on hyvä jatkaa seuraaviin tilaisuuksiin, joita opntojärjestö järjestää yhdessä sos. dem. kunnallisjärjestön kanssa ennen kuntavaaleja.

Kuinka pääsen ehdokkaaksi?