Kuntavaalit 2012

2.5.2012

Kuntaliitto evästää syksyn kuntavaaleihin valmistautuvia ehdokkaita ja äänestäjiä jatkuvasti päivittyvällä ja täydentyvällä kuntatiedolla. Perjantaina puoli vuotta ennen vaalipäivää avattu Kuntavaalit.fi -verkkosivusto sekä Kuntapäättäjä -tablettisovellus tarjoavat nyt myös visualisoitua tilasto- ja vertailutietoa sekä videoita.

Edessä ovat historiallisen merkittävät kuntavaalit keskellä kuntauudistusta. Ehdokkaiden ja äänestäjien kuntatuntemusta ja kiinnostusta on syytä vahvistaa, jotta kuntien itsehallinto ja demokraattinen päätöksenteko saavat mahdollisimman vahvan pohjan, sanoo Kuntaliiton toimitusjohtaja Kari-Pekka Mäki-Lohiluoma.

Kuntaliitto-konsernin tiedontuottajat ovat luoneet uudenlaisen uutisjulkaisun. Kuntapäättäjä -nimisen sähköisen julkaisun voi ladata iPad- ja Android- tablettitietokoneisiin. Myös iPhone-versio on tulossa.

Kuntapäättäjä tarjoaa jatkuvasti päivittyvää uutisvirtaa kuntavaaleihin liittyvästä aineistosta, tilastoja, videohaastatteluja sekä asiantuntijakolumneja.

Sisällön tuottavat Kuntalehti, Kunta.tv, Kuntatyönantaja-lehti, Kuntaliiton ja KT Kuntatyöntantajien viestintä sekä Finlands Kommuntidning Fikt.

kuntavaalit.fi

Kuinka pääsen ehdokkaaksi?