Työväen Sivistysliiton edustajisto kokoontui

28.6.2017

Joensuun seudun opintojärjestö teki TSL:n edustajistolle aloitteen opintojärjestöjen sääntöjen muuttamisesta siten, että säännöt mahdollistaisivat opintojärjestöihin kannattavien henkilöiden jäsenyyden. Kokous yhtyi hallituksen näkemykseen, että itsenäisinä järjestöinä opintojärjestöt voivat muuttaa sääntöjään omia tarpeitaan vastaaviksi, ja halutessaan sallia myös kannattavan henkilöjäsenyyden säännöissä. Opintojärjestöjen sääntömuutosten rekisteröinti edellyttää kuitenkin TSL:n hallituksen käsittelyä.

Liiton strategia liitteenä.

Vaikka paikalliset opintojärjestöt eivät ole liiton jäsenjärjestöjä, sitoudumme kuitenkin toiminnassamme liiton tavoitteisiin.

Joensuun seudun opintojärjestön ehdotus tarkoittaisi, että opintojärjestöllä voisi olla myös henkilöjäseniä (kannatusjäseniä), nykyisten sääntöjen perusteella jäseniämme voivat olla vain järjestöt.

Liitteet