Maataidetapahtuma toteutui suunnitellusti

1. Vuorten yli
2. Kraaterimaa
3. juhlapäivä
Oikealta: Ehyt ry:n aluetyöntekijä, toiminnanjohtaja Jukka Suomilammi. TSL:n opintojärjestön puheenjohtaja Vesa Tuominen, arvostelijana toiminut graafinensuunnittelija Ulla Koskinen-Laine ja Lahden Elokolon Ystävien puheenjohtaja Jouni Korpela

TSL:n Lahden Seudun opintojärjestön ja Ehyt ry:n Lahden Ekokolon Ystävien yhdessä 8.8.2021 Pikku-Vesijärven puistossa järjestetyn Koko perheen Maataidetapahtumassa palkittujen teosten järjestys on selvinnyt. Pikku-vesijärven ranta-alueelle valmistui yhteensä 15 maataideteosta. Teosten arvioinnin suoritti graafinensuunnittelija Ulla Koskinen-Laine.

Palkitut:

1. HYÖKYAALTO
Tekijät: Sami Kaijanen  ja  Marita Kotro

Arviointi: Työssä on tavoitettu maataiteen olemus pitämällä materiaalivalinta yksinkertaisena. Aalto on veistoksellinen ja tyylikäs. Viehättävää on hiekkaan vangittu veden liike.

2. KLAANI
Tekijät: Tiina ja Kari Hurme

Arviointi: Kaunis ja yksinkertaisena säilynyt toteutus, josta tulee mieleen japanilainen puutarha tai ikebana.

3. KUNINKAAN
Tekijät: Sampsa ja Pekka Litmanen

Arviointi: Puhtaasti ja esteettisesti toteutettu linnoitus vallihautoineen. Voi olla yhtä hyvin pienoismalli jollekin mäelle toteutettavasta maataideteoksesta.

Kunniamaininnat:

1. VUORTEN YLI
Tekijä: Lilja Vuorio

Arviointi: Kokonaisuus jossa luonnon materiaalit on tuotu liikkuvalle alustalle. Voi helposti siirtyä vuorollaan useaankin pihaan asukkaita ilahduttamaan.

2. KRAATERIMAA
Tekijä: Wilhelmi Rainio

Arviointi: Mukava eläväinen kokonaisuus jossa lapsen kakkuleikki saa uuden ulottavuuden.

3. JUHLAPÄIVÄ
Tekijät: Sanni Grangvist ja Paavo Muhonen

Arviointi: Huolellisesti toteutettu koristeellinen työ tehtynä suurella sydämellä.

Kolmelle parhaalle jaoimme pokaalit ja kunniakirjan osallistumisesta Maataidetapahtumaan.

Kunniamaininnan saavuttaneet teokset palkittiin myös pokaaleilla.

Lisää tapahtumakuvia löytyy Facebookista