Ylpeys ja ennakkoluulo, Orimattilan teatteri, Jätinpesän kesäteatteri

Aika: 16.7.2023 klo 15:00
Paikka: Lähtö klo 14 Lahti Marolankadun turistipysäkki

Ylpeys ja ennakkoluulo

Lähtö klo 14 Marolankadun turistipysäkiltä. Matkan hinta 36 €, sisältää lipun, kuljetuksen ja väliaikakahvit.

Ilmoittautumiset nettilomakkeen kautta 9.7. mennessä maksu TSL:n Lahden seudun opintojärjestön tilille FI89 4712 0010 0453 50.
Viite: 45146

Ilmoittaumiset nettilomakkeella

Perinteikäs Orimattilan kesäteatteri täyttyy tänä kesänä suurilla tunteilla, kun lavan valtaavat Bennetin sisarukset, herra Darcy, herra Bingley ja lukuisat muut Jane Austenin rakastetun klassikkoromaanin Ylpeyden ja ennakkoluulon hahmot. Tarina kertoo Elisabeth Bennetin ja herra Darcyn luokkarakenteita ravistelevasta rakkaustarinasta ajassa, jolloin rakkaus ei välttämättä ollut keskeinen syy puolison valinnalle.

Ylpeys ja ennakkoluulo on Jane Austenin tunnetuin ja versioidun romaani, josta on tehty lukuisia sovituksia niin elokuviksi, televisiosarjoiksi kuin näyttämölle. Näytelmän on dramatisoinut Simon Reade. Alkuperäisromaani on julkaistu vuonna 1813. Jane Austenin tekstejä ei ole aikaisemmin Orimattilan teatterissa esitetty ja ylipäätään kesäteatteriin valmistettuja versioita ei Suomessa ole juuri koskaan nähty.

Orimattilassa näytelmän herättää henkiin yli kaksikymmenpäinen harrastajajoukko. Esityksen ohjaa Lassi Puodinketo, joka on viimeksi ohjannut Orimattilan kesäteatterissa menestystä niittänen Kekkonen – Syntymästä kuolemattomuuteen näytelmän vuonna 2014. Näytelmän lavastaa Amadeu Vives ja koreografioista vastaa Laura Peltoniemi.

Orimattilan teatteri