Ajankohtaista

Valtakunnalliseen Harrastajataiteen Sanoja ja Säveliä -kulttuurikatselmuksen esiintyjiä on ennakkotiedoja vähemmän. Valitettavasti tämä koskee myös lahtelaisia.
Jäämme kesätauolle Ruukinmyllyn kesäteatterimatkan 28.6. jälkeen. Rentouttavaa kesää, seuraa sivujamme syksyn tapahtumien osalta!
Työväen Sivistysliiton Lahden Seudun opintojärjestö järjestää alueellisen Harastajataiteen Sanoja ja Säveliä kulttuurikatselmuksen lauantaina 12.4.2014 klo 15.00 - 17.00 Kansantalon Vaahterasalissa Aleksanterinkatu 26 B, Lahti.
Kansanlauluyhtye Sudarushka-kuoro kutsuu konserttiin 19.3.2014 klo 18.30 Lahden Pikkuteatteri, Loviisankatu 8
Työväen Sivistysliiton Etelä-Hämeen piirijärjestö ry järjestää avoimen keskustelutilaisuuden "EU nyt, entä tulkevaisuudessa" sunnuntaina 02.03.2014 klo 14.00 - 16.00 Idänpään Työväentalolla (Torppa), Torpantie 16, Hämeenlinna
Lahden Kansantalon Vaahterasali on varattu alueellisen Harrastetaiteen Sanoja ja Säveliä katselmuksen pitopaikaksi lauantaina 12.4.
Poikkeuksellisen pitkään opintojärjestön toiminnassa mukana olleita Orimattilan Tevan edustajia Riitta Hietalaa ja Satu Kerttulaa muistettiin kukkasin nykyisen toimikunnan viimeisessä kokouksessa.
Puheenjohtaja arveli näin halauksiin päättyneestä koulutuksesta.
Seuraava kokoontuminen on (pyh. miestenpäivänä) 3.11.2013 klo 15 - 17, Rautatienkatu 19 A 4. krs
Kun kolme alueellista opintojärjestöä (Lahti, Turku ja Nurmijärvi ) olivat järjestäneet omat Harrastetaiteen Sanoja ja Säveliä kulttuurikatselmukset huhtikuussa 2013, niin paikkakunnilta nousi arvosteluraatien ehdottamana 17. esitystä, keistä valinnat, mitkä esitykset pääsevät Valtakunnalliseen Sanoja ja Säveliä katselmukseen 27.7.2013 Valkeakoskelle. Heillä kaikilla olisi varmasti ollut edellytyksiä päästä mukaan niin korkeatasoisia paikkakuntien valitsemat esitykset olivat. Mutta aika on rajallinen 1.5 h, niin karsintaa piti tapahtuman. Lopullisessa valinnassa valituksi tuli kaikkiaan 11. esitystä, neljä Turusta ja Lahdesta ja kolme Nurmijärveltä. Kun valinnat oli suoritettu niin TSL:n järjestö –ja kulttuurisihteeri Kirsti Kuittinen lähetti kirjeen kaikille valituille esiintyjä / ryhmille missä kerrottiin käytännön asioita, mitä Valkeakoskelle saapuvien olisi hyvä ottaa huomioon.
RSS ATOM