Ajankohtaista

Jotta järjestöt pystyvät sivistämään ihmisiä tulevaisuudessa, niiden tulisi toimia seuraavasti: Järjestöissä tulee olla muitakin tiloja sivistymiselle kuin koulutus. Sivistämisessä ja kouluttamisessa tulisi suosia vertaisopiskelun kaltaisia oppimistapoja, jotka sitouttavat jäsenet ja muut osalliset henkilökohtaisella tasolla sivistymiseen. Digikansalaisuus on tulevaisuudessa tärkeä järjestöllisen sivistymisen aihe.
Bussilastillinen opintojärjestön retkelle osallistuneita teatterinystäviä olivat varsin tyytyväisiä näkemäänsä ja kokemaansa.
Lahden ensimmäinen työväentalo - Selänmäen Työväentalo - vihittiin käyttöön 6.1.1902. Nykyisellä Radiomäellä ollut työväentalo paloi 22.12.1911.
Tietokoneen käytön perusteet 17.-18.4.2023 Walimon Casselissa, Lahdessa. Kouluttajana toimi Julia Nurmi Työväen Sivistysliitosta.
Työväen Sivistysliitto TSL on työväenliikkeen arvopohjaan sitoutunut järjestöjen oppilaitos, joka rohkaisee ihmisiä vaikuttamiseen yhteiskunnassa.
Kokouksessa käsitellään opintojärjestön sääntöjen 7 § määräämät asiat.  Kokouksessa vieraana Työväen Sivistysliiton pääsihteeri Katri Söder.
Hallitus on päättänyt teatterimatkasta Orimattilan teatterin Jätinpesän kesäteatteriin su 16.7. klo 15 näytökseen Ylpeys ja ennakkoluulo. Lähtöaikataulusta ja matkan hinnasta tiedotetaan kuljetuksen kilpailutuksen jälkeen. Merkitse päivä jo kalenteriisi!
RSS ATOM